Thursday 3 May 2012

Term & Condition

Last week, aku cadang nak makan Mc D breakfast. Apa taknya, dalam otak aku, dah terpahat yang set breakfast hebat tak lebih dr RM4.50. Dah lama dah aku tgk dan menurut iklan, kalu tak silap aku promosi nie hingga 28 April 2012 jek. Lepas subuh, time matahari pun still kuyu aku drive ke McD Auto city. Semangat nak layan breakfast hebat! Time tu hari Ahad.

Sampai kat counter aku pesan 2 set. Tup tap tup tap..... akau kena bayar +-RM17.00. Wadehel???? Since, aku tak nak spoil aku punya hujung minggu, aku pun politely tanya dia, "Kenapa mahal ?" Dia pun jawab, "Promosi nie hanya utk week dayssss......Sorry..". Aku pun.... "Ohhhhh hoo....... Okey.."..

Pengajaran;
Bila baca any advertisement (especially yg macam "wahhhh, murahnya...", please baca bebetul flyers or iklan tu. Terutamanya pada bahagian term & condition....

Dari pengamatan aku, aku percaya aku bukan org pertama yg "terkena". Dan aku percaya, aku antara cust yg paling polite bila "terkena". Tp basically aku tak salahkan McD. Aku salahkan diri aku sbb tak baca teliti iklan. Biasalah, bila yg di"emphasize" tu "Harga", mana kita nak nampak benda lain. Org macam aku yg "eager" nak try different breakfast akan terkinja-kinja nak try.

I'm loving them!

Apa pun, pada aku, McD adalah the best fast food joint berbanding Burger King, KFC dan lain² yg aku tak tau. Dan one thing, pada aku McD tak buat salah apa pun. No hidden charge (except svc tax lah). 

Anyway, next time kalu nak try any promo ke apa, better chek bebetul term & condition dia.. Kalu tidak...

Sekian.

No comments:

Post a Comment