Tuesday 20 December 2011

Why Now DSAI?

DSAI; A very good orator.

Selama nie aku dengar yang nak sgt buat pinjaman IMF time gayat dulu (1997) adalah DSAI. Yang menentang habis habisan dan membelasah IMF dan konconya adalah DrM. Itu yang aku paham dan dengar dan juga baca since aku mula amik berat pasai negara. Dan aku percaya amat ramai lagi orang yang macam aku.

All the while setahu aku, sepanjang aku mengikuti blog DSAI dan juga Harakah, DSAI tidak menyentuh banyak pasai perkara ini. Ini termasuk time dia debat dgn Saberi Chek dulu. Time debat dulu dia just cakap yang kalu ikut "cara" dia negara akan lebih berjaya dan seingat dan sefaham aku, memang plan dia masa tu adalah pinjam dari IMF tapi perlaksanaan yang mengikut caranya akan menjadikan negara lebih maju. Perkara ini disentuh dengan agak terperinci dalam buku A Doctor In The House. 

Fast forward today, kita dibagitau oleh DSAI yang the truth is the other way around. DrM yang tehegeh-hegeh nak melutut pada IMF dan dia, DSAI yang menentang. Fuhhh!!! What is this? Utk permasalahan ini DrM request DSAI utk sumpah laknat yang dia bercakap benar. Tapi as always, DSAI agak "sensitif" pasai masalah sumpah nie. Dia bagi alasan tak perlu sumpah bcos dokumen bukti cukup. 

Soalan Yang Jujur

Sebagai rakyat biasa, aku ada soalan jujur kat sini. An honest question. Why DSAI baru bangkitkan isu nie sekarang? Jika dia the real hero, than why wait untill now? Sefaham aku DSAI nie sorg yang pandai "market" kan diri dia. Jadi kenapa aku tak tau benda nie sekiranya dia dah war-warkan dulu. If ada org yang boleh explain kat aku, please explain. Bcos pengundi lalang macam aku senang ditiup angin.  

Or maybe, dengan keadaan ketidak stabilan ekonomi dunia sekarang, maka DSAI ingin menonjolkan yang dia mampu melindungi Malaysia? Or in short he is trying to say that he is the messiah? Or the hidden Imam? I don't know? In order to catch fish, you need to have the right bait...

Berhati-hati

One thing for sure, is about the western people. Ok, maybe aku banyak terpengaruh dengan buku sirah yang lalu maka aku sgt sketikal kalu org western tetiba sgt surportive tentang sesuatu. Bare in mind sapa yang menaikkan Mustapha Kamal di Turki dulu? Sapa yang buat sampai terwujudnya negara Israel skarang? Iraq? Afganistan? Yes, I may sound like I'm a believer is conspiracy theory,  and the truth is, kalu ada bukti yang kukuh, aku memang akan pecaya.

But anyway, if anybody know why isu nie baru dibangkitkan oleh DSAI, please enlighten me. Aku bukan orang politik. Aku hanya pengundi biasa yang juga merangkap pelanggan pada ahli politik. Therefore, this is an honest question from a customer. But I believe there are alot of customer like me out there that seek the same explanation.

2 comments:

  1. hm~~saya pun tak tahu, PRU dah nak dekat an?

    ReplyDelete
  2. Memang dah dekat.Maybe Feb 2012. Tp, kenpa dia simpan info nie sekian lama?

    ReplyDelete